Het Loket Geldzaken biedt financieel administratieve hulpverlening door vrijwilligers, voor inwoners van de gemeente Hoogeveen.
Wij geven informatie en advies en bieden praktische ondersteuning bij:
Lezen en uitleggen van brieven
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget
Gemeentelijke regelingen, zoals minimaregeling, kwijtschelding etc.
DigiD
Belastingen (geen aangifte IB)
Aanvragen van pensioen of AOW
Helpen bij betalingsregelingen
Sociale Verzekeringsbank (SVB)
Contact met woningcorporaties, zorgverzekeraars etc.
Vrijwilligers
Loket Geldzaken werkt met vrijwilligers en kan deze hulp gratis aanbieden. Onze vrijwilligers beschikken over veel kennis op financieel administratief gebied. Zij weten wanneer zij u beter kunnen doorverwijzen naar specialisten, zoals naar Humanitas Thuisadministratie, Schuldhulpmaatje Hoogeveen of naar andere maatschappelijke hulpverleners.
Loket Geldzaken is bereikbaar:
Elke werkdag van 9.00 – 12.00 uur aan Het Haagje 119, Hoogeveen
De volgende organisaties nemen deel in Loket Geldzaken:
Administratievoormekaar
Humanitas Thuisadministratie
Leger des Heils
Schuldhulpmaatje Hoogeveen
SWW