Het Loket Geldzaken biedt financieel administratieve hulpverlening door vrijwilligers, voor inwoners van de gemeente Hoogeveen.

Wij geven informatie en advies en bieden praktische ondersteuning bij:

  • Lezen en uitleggen van brieven
  • Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget
  • Gemeentelijke regelingen, zoals minimaregeling,   kwijtschelding etc.
  • DigiD
  • Belastingen (geen aangifte IB)
  • Aanvragen van pensioen of AOW
  • Helpen bij betalingsregelingen
  • Sociale Verzekeringsbank (SVB)
  • Contact met woningcorporaties, zorgverzekeraars etc.

Loket Geldzaken werkt met vrijwilligers en kan deze hulp gratis aanbieden. Onze vrijwilligers beschikken over veel kennis op financieel administratief gebied. Zij weten wanneer zij u beter kunnen doorverwijzen naar specialisten, zoals naar Humanitas Thuisadministratie, Schuldhulpmaatje Hoogeveen of naar andere maatschappelijke hulpverleners.

Loket Geldzaken is bereikbaar:

  • Elke werkdag van 9.00 – 12.00 uur aan Het Haagje 119, Hoogeveen

De volgende organisaties nemen deel in Loket Geldzaken:

  • Humanitas Thuisadministratie
  • Leger des Heils
  • Schuldhulpmaatje Hoogeveen
  • SWW